Zasady i warunki
Niniejsze ogólne warunki (zwane dalej „warunkami”) mają zastosowanie do umów zawieranych za pośrednictwem sklepu internetowego Vinařský dům Kopeček Dubňany znajdującego się na interfejsie internetowym www.vinarskydum.cz (zwanym dalej „interfejsem internetowym”) między:
Vinařský dům Kopeček s.r.o., z siedzibą Dubňany, Hodonínská 306, kod pocztowy 69603
NR ID: 28273559
NIP: CZ28273559
zarejestrowana w Rejestrze Handlowym prowadzonym przez Sąd Okręgowy w Brnie, dział C, wpis 57852
Adres dostawy: Vinařský dům Kopeček s.r.o., Hodonínská 306, 696 03 Dubňany
E-mail kontaktowy: eshop@vinarskydum.cz
jako sprzedawca
a ty jako kupujący
1. POSTANOWIENIA WSTĘPNE
Poprzez Umowę kupna-sprzedaży zobowiązujemy się dostarczyć Państwu towar określony w zamówieniu, a Państwo zobowiązują się odebrać towar (osobiście lub za pośrednictwem przewoźnika) i zapłacić nam cenę zakupu określoną w zamówieniu. Cena zakupu (lub „cena”) zawiera koszty dostawy towaru oraz wszelkie opłaty związane z wybranym sposobem płatności. Wysokość tych kosztów zostanie Państwu zawsze podana przed wiążącą wysyłką zamówienia.
Towary sprzedawane za pośrednictwem interfejsu internetowego mogą obejmować napoje alkoholowe. Sprzedaż napojów alkoholowych reguluje ustawa nr 379/2005 Dz.U. o środkach ochrony przed szkodami powodowanymi przez wyroby tytoniowe, alkohol i inne substancje uzależniające, z późniejszymi zmianami. Takie towary nie mogą być sprzedawane osobom poniżej 18 roku życia.
Nabywasz własność towarów, płacąc pełną cenę zakupu, ale nie przed objęciem towarów w posiadanie.
1.1 Czy umowa sprzedaży dotyczy tylko towaru?
Umowa sprzedaży (lub po prostu „umowa”) odnosi się tutaj do każdej umowy zawartej na podstawie niniejszych warunków. Może to obejmować np. umowę o świadczenie usług.
1.2 Czy umowa sprzedaży jest umową konsumencką?
Umowa jest umową konsumencką, jeśli jesteś konsumentem, tj. jeśli jesteś osobą fizyczną i kupujesz rzeczy poza zakresem swojej działalności gospodarczej lub poza zakresem samodzielnego wykonywania zawodu. W przeciwnym razie nie jest to umowa konsumencka i nie jesteś objęty ochroną konsumenta na mocy przepisów prawa i niniejszego regulaminu. W szczególności jako konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
1.3 Jakie szczególne prawa przysługują Ci jako konsumentowi?
Jako konsument masz w szczególności:
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, takich jak telefon, e-mail lub handel internetowy (art. 5 Regulaminu);
- prawo do 24 miesięcznej gwarancji na nieużywany towar konsumpcyjny (stosowanie gwarancji reguluje Procedura Reklamacji);
- prawo do informacji przed zawarciem umowy (informacje zawarte są w niniejszym regulaminie lub na interfejsie internetowym).
1.4 Co reguluje nasz stosunek prawny?
Nasz stosunek prawny regulują następujące dokumenty:
- niniejszy regulamin, który określa i precyzuje nasze wzajemne prawa i obowiązki;
- Procedurę Reklamacji, którą będziemy postępować przy składaniu reklamacji towaru;
- Warunki korzystania z Interfejsu internetowego, które regulują rejestrację w Interfejsie internetowym, ochronę Twoich danych osobowych, ochronę treści Interfejsu internetowego oraz niektóre inne relacje związane z korzystaniem z Interfejsu internetowego;
- warunki i instrukcje zawarte w interfejsie internetowym, w szczególności przy zawieraniu umowy;
- zamówienia i jego przyjęcia przez nas,
a w sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem poniższe przepisy prawa:
- ustawa nr 89/2012 Dz.U., Kodeks cywilny, z późniejszymi zmianami (zwany dalej „Kodeksem cywilnym”);
- Ustawa nr 634/1992 Dz.U., o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami (tylko jeśli jesteś konsumentem).
Jeśli Twoje miejsce zamieszkania lub siedziba znajduje się poza Republiką Czeską lub jeśli nasz stosunek prawny zawiera jakikolwiek inny element międzynarodowy, przyjmujesz do wiadomości, że nasz stosunek podlega prawu czeskiemu. Jeśli jesteś konsumentem, a prawo kraju zamieszkania zapewnia wyższy poziom ochrony konsumenta niż prawo czeskie, przysługuje Ci ten wyższy poziom ochrony w stosunku prawnym.
1.5 Jak zgadzasz się z Warunkami korzystania z usługi?
Wysyłając zamówienie, a także potwierdzając je w interfejsie internetowym, potwierdzasz, że przeczytałeś i zgadzasz się z niniejszymi warunkami.
Możemy zmienić lub poprawić treść warunków. Twoje prawa i obowiązki są zawsze regulowane treścią warunków, na jakich weszły w życie.
2. UMOWA KUPNA
2.1 Jak zawieramy umowę sprzedaży?
W interfejsie internetowym znajduje się lista towarów, zawierająca opis głównych cech każdej pozycji. Dla każdej pozycji podana jest cena zawierająca wszystkie podatki, cła i opłaty. Prezentacja towaru ma charakter informacyjny i nie stanowi naszej rekwizytu osal do zawarcia umowy w rozumieniu art. 1732 ust. 2 Kodeksu Cywilnego. Warunkiem zawarcia umowy jest złożenie przez Państwa zamówienia oraz jego przyjęcie przez nas.
2.2 Jak złożyć zamówienie?
Zawsze możesz złożyć zamówienie za pośrednictwem interfejsu internetowego (wypełniając formularz), telefonicznie, e-mailem lub w inny sposób, na który pozwalamy zgodnie z aktualnymi informacjami podanymi w interfejsie internetowym.
Zawrzemy z Tobą umowę sprzedaży napojów alkoholowych, jeśli w chwili składania zamówienia masz ukończone 18 lat; składając zamówienie potwierdzasz, że masz ukończone 18 lat i podajesz swoją datę urodzenia.
Zamówienie musi zawierać wszystkie dane wskazane w formularzu, a w szczególności dokładne oznaczenie zamawianego towaru (lub numeryczne oznaczenie towaru), ilość sztuk, wybrany sposób płatności i transportu oraz Państwa dane kontaktowe (dostawa i , jeśli dotyczy, fakturowanie).
Przed wiążącą wysyłką zamówienia zostaniesz poinformowany o podsumowaniu zamówienia, w tym o ostatecznej cenie (w zależności od wybranego sposobu transportu i płatności). Zalecamy sprawdzenie w szczególności rodzaju i ilości towaru, adresu e-mail oraz adresu dostawy. W ramach podsumowania masz ostatnią szansę na zmianę wprowadzonych danych.
Wiążące zamówienie składasz poprzez naciśnięcie przycisku „Realizuj zamówienie”. Dane podane w wiążącym zamówieniu uważamy za prawidłowe i kompletne. Poinformuj nas o ich zmianie niezwłocznie telefonicznie lub mailowo.
Poinformujemy Cię o otrzymaniu zamówienia. Informacja (potwierdzenie) o wpłynięciu zamówienia jest wysyłana automatycznie i nie stanowi przyjęcia zamówienia z naszej strony, chyba że w potwierdzeniu zostało to wyraźnie zaznaczone.
Jeśli mamy wątpliwości co do autentyczności i powagi zamówienia, możemy skontaktować się z Tobą w celu weryfikacji. Przy zakupie napojów alkoholowych możemy poprosić Cię o udowodnienie, że ukończyłeś 18 lat. Możemy odrzucić niezweryfikowane zamówienie, w tym zamówienie, dla którego nie udowodniono wieku 18 lat. Zlecenie takie traktowane jest wówczas tak, jakby nie zostało złożone.
2.3 Kiedy więc zostaje zawarta umowa?
Umowa kupna zostaje zawarta w momencie otrzymania przez nas akceptacji zamówienia. Akceptacja zamówienia zostanie wysłana na podany przez Ciebie w zamówieniu adres e-mail. W przypadku nieprzyjęcia zamówienia umowa zostaje zawarta z chwilą zapłaty pełnej ceny zakupu lub odbioru zamówionego towaru (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej). Akceptacja zamówienia (akceptacja) może stanowić część informacji o otrzymaniu zamówienia zgodnie z art. 2.2 niniejszych warunków (jeśli jest to wyraźnie zaznaczone w potwierdzeniu) lub może następować oddzielnie po tym potwierdzeniu.
Informacje o poszczególnych krokach technicznych prowadzących do zawarcia umowy można zobaczyć w interfejsie internetowym.
2.4. Czy możesz anulować zamówienie, które zostało już wysłane?
Możesz anulować zamówienie, którego jeszcze nie przyjęliśmy (tj. nie wysłaliśmy Ci potwierdzenia zamówienia zgodnie z artykułem 2.3 niniejszych warunków) telefonicznie lub e-mailem. Wszystkie przyjęte przez nas zamówienia są wiążące. Późniejsze anulowanie zamówienia jest możliwe tylko po uzgodnieniu z nami. W przypadku anulowania w ten sposób zamówienia na towar, w przypadku którego nie ma możliwości odstąpienia od umowy (szczegóły w punkcie 5), przysługuje nam zwrot kosztów, które już ponieśliśmy w związku z umową.
2.5. Czy cena wyświetlana w interfejsie internetowym może ulec zmianie?
Ceny prezentowanych towarów oraz ceny za opakowanie, wysyłkę i dostawę zachowują ważność przez czas, w którym są wyświetlane w interfejsie internetowym. Wszelkie rabaty na ceny towarów nie łączą się ze sobą, chyba że co innego wyraźnie zaznaczono w interfejsie internetowym.
W przypadku oczywistego błędu technicznego po naszej stronie przy podaniu ceny towaru w interfejsie internetowym lub w trakcie składania zamówienia, nie jesteśmy zobowiązani do dostarczenia Państwu towaru po tej wyraźnie błędnej cenie, nawet jeśli wysłał potwierdzenie przyjęcia zamówienia zgodnie z niniejszym regulaminem. W takim przypadku zastrzegamy sobie prawo do odstąpienia od umowy.
Jeśli cena podana przy towarze w interfejsie internetowym lub podczas składania zamówienia nie jest już aktualna, niezwłocznie poinformujemy Cię o tym fakcie. Jeżeli Twoje zamówienie nie zostało jeszcze przyjęte, nie jesteśmy zobowiązani do zawarcia umowy.
Na wysłane zamówienia nie ma wpływu zmiana ceny, która nastąpiła między momentem wysłania zamówienia a jego akceptacją przez nas zgodnie z art. 2.3 niniejszych warunków.
2.6. Czy można otrzymać umowę w formie tekstowej?
Umowa nie jest zawierana w formie pisemnej z podpisami stron umowy. Umowa składa się z niniejszych warunków, Twojego zamówienia i jego akceptacji przez nas. Cała umowa zostanie do Ciebie przesłana e-mailem lub na Twoje życzenie wydrukowana pocztą. Wysyłając pocztą, możemy poprosić Cię o pokrycie kosztów z tym związanych.
2.7. Co jeśli nie rozumiesz czegoś w umowie?
Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące warunków lub umowy, możesz skontaktować się z nami telefonicznie lub mailowo. Z przyjemnością udzielimy Państwu wszelkich niezbędnych informacji.
2.8. W jakich językach można zawrzeć umowę?
Umowa może być zawarta w języku czeskim, chyba że wyraźnie zgodzimy się na inny język.
2.9. Czy umowa jest gdzieś przechowywana?
Umowę (w tym niniejszy regulamin) archiwizujemy w formie elektronicznej. Umowa nie jest dostępna dla osób trzecich, ale prześlemy ją na żądanie.
3. WARUNKI PŁATNOŚCI
3.1. Jakie metody płatności akceptujemy?
Możesz zapłacić cenę zakupu głównie w następujący sposób:
- gotówką przy wysyłce towaru za pobraniem lub przy odbiorze osobistym;
- bezgotówkowo przed dostawą towaru przelewem na nasze konto bankowe (instrukcję otrzymasz w potwierdzeniu zamówienia);
- bezgotówkowo kartą płatniczą.
Możliwe inne metody płatności są wymienione w interfejsie internetowym.
Niektóre metody płatności (zwłaszcza płatność za pobraniem) mogą wiązać się z dodatkowymi opłatami. Opłaty te są wymienione w interfejsie internetowym. Zamówienie zawsze będzie zawierało cenę końcową, która zawiera już opłaty związane z wybraną metodą płatności.
3.2. Kiedy należy zapłacić cenę zakupu?
W przypadku płatności gotówką cena jest płatna przy odbiorze towaru. W przypadku płatności bezgotówkowej przed dostawą towaru cena jest płatna w ciągu pięciu dni od otrzymania zamówienia zgodnie z art. 2.3. Obowiązek zapłaty ceny jest spełniony w przypadku płatności bezgotówkowej z chwilą zaksięgowania odpowiedniej kwoty na naszym koncie.
3.3. W jakiej walucie możesz płacić?
Płatność za towar jest możliwa w koronach czeskich (CZK).
3.4. Kiedy możemy poprosić o wpłatę zadatku lub zaliczki?
Możemy zażądać zaliczki na poczet ceny zakupu, zwłaszcza w przypadku zamówień o łącznej wartości ponad 5000 CZK.
Ponadto jesteśmy uprawnieni do żądania zapłaty pełnej ceny towaru przed jego wysłaniem lub przekazaniem (nie ma zastosowania § 2119 ust. 1 kodeksu cywilnego).
4. WARUNKI DOSTAWY
4.1. Jak wysyłamy towar?
Sposoby dostawy towarów są wymienione w interfejsie internetowym. Możesz wybrać konkretny sposób dostawy towaru w zamówieniu. Jeśli nie wybierzesz żadnej metody wysyłki, możemy ją ustalić.
4.2. Jakie są koszty wysyłki?
Koszt dostarczenia towaru zawsze uzależniony jest od gabarytów i rodzaju towaru oraz od cennika wybranego przewoźnika. Aktualne koszty dostawy towarów są podane w interfejsie internetowym.
Ostateczna cena będzie zawsze podana w zamówieniu, które zawiera już koszty wybranego sposobu transportu, za wyjątkiem transportu większych i liczniejszych towarów, gdzie cena jest ustalana indywidualnie. Ten sposób transportu jest zawsze wskazany w opisie towaru, który go wymaga.
4.3. Kiedy dostarczymy Ci towar?
Czas dostawy towaru zawsze uzależniony jest od jego dostępności oraz od wybranego sposobu transportu i płatności.
Co do zasady towar znajdujący się na magazynie wydajemy przewoźnikowi w ciągu dwóch dni roboczych od otrzymania zamówienia (w przypadku wysyłki za pobraniem lub w przypadku odbioru osobistego) lub po zaksięgowaniu wpłaty na naszym koncie ( w przypadku płatności bezgotówkowej).
Towar, którego nie ma na magazynie zostanie przekazany przewoźnikowi w możliwie najkrótszym czasie. O dokładnym terminie poinformujemy.
Informujemy, że nie mamy wpływu na czas dostawy towarów przez zewnętrznych przewoźników. Wszelkie reklamacje dotyczące czasu dostawy należy kierować bezpośrednio do przewoźnika.
Dostawa towaru zgodnie z niniejszymi warunkami oznacza moment dostarczenia towaru do Państwa. Jeżeli odmówisz przyjęcia towaru bez podania przyczyny, fakt ten nie jest uważany za niewykonanie obowiązku dostarczenia towaru z naszej strony ani za odstąpienie od umowy z Twojej strony.
4.4. Jak postępować przy odbiorze towaru?
Przy odbiorze towaru należy sprawdzić, czy opakowanie towaru jest nienaruszone. W przypadku stwierdzenia braków niezwłocznie poinformuj o tym przewoźnika oraz nas. Odmowa przyjęcia przesyłki z uszkodzonym opakowaniem nie jest uważana za nieuzasadnioną odmowę przyjęcia towaru.
Podpisując list przewozowy (lub inny podobny dokument) potwierdzasz, że opakowanie przesyłki nie zostało uszkodzone. Reklamacja towaru z powodu uszkodzenia opakowania przesyłki nie jest już w takim przypadku możliwa.
Z chwilą przejęcia towaru (lub chwili, gdy byłeś zobowiązany do odbioru towaru, ale nie uczyniłeś tego z naruszeniem umowy), przechodzi na Ciebie odpowiedzialność za przypadkowe zniszczenie, uszkodzenie lub utratę towaru.
4.5. Co się stanie, jeśli nie otrzymasz towaru?
Jeżeli z przyczyn leżących po Twojej stronie konieczne jest ponowne dostarczenie towaru lub w inny sposób niż uzgodniony, jesteś zobowiązany do pokrycia kosztów związanych z taką dostawą.
W przypadku nieprzyjęcia towaru bez przyczyny, przysługuje nam zwrot kosztów związanych z dostawą towaru i jego magazynowaniem, a także innych kosztów, które poniesiemy w związku z nieodebraniem towaru. Koszty te nie przekroczą 10 CZK za każdy dzień przechowywania. Koszty magazynowania mogą wynieść maksymalnie 500 CZK lub cenę zakupu, jeśli jest niższa niż 500 CZK.
Ponadto w takim przypadku przysługuje nam prawo odstąpienia od umowy.
5. ODSTĄPIENIE OD UMOWY KUPNA
5.1. Jak możesz odstąpić od umowy?
Możesz odstąpić od umowy kupna-sprzedaży w ciągu 14 dni od dnia otrzymania towaru; jeżeli dostawa jest podzielona na kilka części, od dnia przyjęcia ostatniej dostawy. Rekomendujemy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy kupna-sprzedaży na nasz adres dostawy lub e-mail. Wzór formularza może posłużyć do odstąpienia od umowy. Bez zbędnej zwłoki potwierdzimy otrzymanie zgłoszenia.
Nie musisz podawać powodu odstąpienia od umowy.
5.2. Jakie są konsekwencje odstąpienia od umowy?
Odstąpienie od umowy powoduje, że umowa jest od początku anulowana i uważana jest za niezawartą.
Jeżeli wraz z towarem został dostarczony prezent, umowa podarunkowa traci swoją skuteczność z chwilą odstąpienia od umowy przez którąkolwiek ze stron. Odeślij do nas prezent razem ze zwracanym towarem.
5.3. Kiedy możesz odstąpić od umowy?
Zgodnie z § 1837 Kodeksu Cywilnego nie ma możliwości odstąpienia od m.in. następujących umów:
- o dostawie towarów, które zostały zmodyfikowane zgodnie z Państwa życzeniem lub dla Państwa;
- o dostawie towarów łatwo psujących się, a także towarów, które po dostarczeniu zostały nieodwracalnie zmieszane z innymi towarami;
- o dostawie towaru w zamkniętym opakowaniu, który wyjąłeś z opakowania i ze względów higienicznych nie ma możliwości zwrotu;
5.4. Jak zwrócić nam towar?
Musisz odesłać nam towar w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy na nasz adres dostawy, do dowolnego lokalu lub na adres naszej siedziby. Nie wysyłaj towaru za pobraniem. Nie jesteśmy zobowiązani do przyjęcia towaru wysłanego za pobraniem.
Zwracany towar musi być nieuszkodzony, nienoszony i nieuszkodzony oraz w miarę możliwości w oryginalnym opakowaniu.
Zalecamy dołączenie do zwracanego towaru:
kopię dowodu dostawy i faktury, jeżeli dokumenty te zostały wystawione, lub innego dokumentu potwierdzającego zakup towaru;
pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy (na naszym formularzu lub w inny sposób) oraz wybrany sposób zwrotu pieniędzy (przelew, odbiór osobisty gotówki lub przekaz pocztowy lub w inny sposób). W oświadczeniu prosimy o podanie adresu dostawy, numeru telefonu oraz adresu e-mail.
Niedostarczenie któregokolwiek z wyżej wymienionych dokumentów nie uniemożliwia pozytywnego rozpatrzenia Twojego odstąpienia od umowy zgodnie z warunkami prawnymi.
5.5. Kiedy otrzymasz zwrot pieniędzy?
Zwrócimy Ci wszystkie otrzymane pieniądze w ciągu 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Pamiętaj jednak, że nie jesteśmy zobowiązani do zwrotu pieniędzy, dopóki nie zwrócisz nam towaru lub nie udowodnisz, że wysłałeś nam towar.
Oprócz ceny zakupu przysługuje Ci również zwrot kosztów dostarczenia towaru do Ciebie. Jeżeli jednak wybrałeś inny sposób dostawy towaru, który oferujemy, zwrócimy Ci koszt dostarczenia towaru w wysokości odpowiadającej najtańszemu oferowanemu sposobowi dostarczenia towaru.
Zwrócimy Ci pieniądze:
- w ten sam sposób, w jaki je otrzymaliśmy, lub
- w żądany przez Ciebie sposób;
Oprócz sposobów wymienionych powyżej zawsze możemy zwrócić pieniądze wysyłając je na podane przez Ciebie konto bankowe lub konto, z którego zostały przelane środki na opłacenie ceny zakupu (jeśli nie podasz nam go w ciągu dziesięciu dni od odstąpienia od umowy). Akceptując niniejszy regulamin, wyrażasz zgodę na przesłanie środków zgodnie z poprzednim zdaniem, pod warunkiem, że nie poniesiesz w ten sposób żadnych dodatkowych kosztów.
Ponoszą Państwo koszty związane z wysłaniem zwracanego towaru na nasz adres, nawet jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany zwykłą drogą pocztową.
5.6. Co jeśli zwracany przedmiot był uszkodzony?
Wysyłając towar należy zapakować w odpowiednie opakowanie tak, aby nie uległ uszkodzeniu ani zniszczeniu. W przypadku towarów znacznie uszkodzonych lub zniszczonych podczas transportu z powodu użycia nieodpowiedniego opakowania, cena zakupu i koszt dostawy towaru (lub części odpowiadającej uszkodzeniu) nie podlegają zwrotowi.
Kupujący przyjmuje do wiadomości, że jeśli zwrócony przez kupującego towar jest uszkodzony, zużyty lub częściowo zużyty, sprzedającemu przysługuje odszkodowanie za szkodę wyrządzoną kupującemu. Sprzedający ma prawo jednostronnie potrącić roszczenie o zapłatę poniesionej szkody z roszczeniem kupującego o zwrot ceny zakupu.
5.7. Kiedy możemy odstąpić od umowy kupna-sprzedaży?
Zastrzegamy sobie prawo odstąpienia od umowy w następujących przypadkach:
z powodu błędu technicznego w interfejsie internetowym została podana wyraźnie błędna cena towaru (art. 2 ust. 5 niniejszych warunków);
towar z przyczyn obiektywnych (głównie dlatego, że towar nie jest już produkowany, dostawca zaprzestał dostaw do Republiki Czeskiej itp.) nie może zostać dostarczony na pierwotnych warunkach;
spełnienie staje się obiektywnie niemożliwe lub niezgodne z prawem.
W przypadku zaistnienia któregokolwiek z wyżej wymienionych faktów, niezwłocznie poinformujemy Cię o naszym odstąpieniu od umowy. Odstąpienie od umowy jest dla Ciebie skuteczne od momentu jego doręczenia.
Jeżeli zapłaciłeś już całość lub część ceny zakupu, zwrócimy Ci otrzymaną kwotę bezgotówkowo na konto, które nam w tym celu podałeś lub z którego dokonałeś płatności. Zwrócimy pieniądze w ciągu siedmiu dni od odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży.
6. PRAWA WYNIKAJĄCE Z WADLIWEGO WYKONANIA
Twoje prawa wynikające z nienależytego wykonania umowy regulują odpowiednie powszechnie obowiązujące przepisy prawa (w szczególności postanowienia § 1914 do 1925, §§ 2099 do 2117 i §§ 2158 do 2174 Kodeksu Cywilnego).
Przy wykonywaniu praw z tytułu wadliwego wykonania będziemy postępować zgodnie z naszym Regulaminem Reklamacji. Przed złożeniem reklamacji prosimy o zapoznanie się z Procedurą Reklamacji, tak aby reklamacja mogła zostać rozpatrzona możliwie szybko i w sposób satysfakcjonujący.
7. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
7.1. Jakie uprawnienia posiadamy do prowadzenia działalności i kto nas kontroluje?
Jesteśmy uprawnieni do sprzedaży towarów na podstawie koncesji handlowej. Nasza działalność nie podlega żadnym innym zezwoleniom.
Inspekcja handlowa jest przeprowadzana przez właściwy urząd handlowy na obszarze swojej właściwości. Czeska Inspekcja Handlowa (http://www.coi.cz/) sprawdza przestrzeganie przepisów prawnych dotyczących wymagań technicznych dotyczących towarów i bezpieczeństwa produktów. Państwowa Inspekcja Rolno-Spożywcza (http://szpi.gov.cz) kontroluje przestrzeganie norm określających wymagania dla żywności. Czeska Inspekcja Handlowa sprawdza również przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony konsumentów. Praw konsumentów bronią również stowarzyszenia ich interesów oraz inne podmioty działające na rzecz ich ochrony.
7.2. Jak obsługujemy reklamacje?
Wszelkie reklamacje obsługujemy za pośrednictwem naszego kontaktowego adresu e-mail. Możesz również skontaktować się z podmiotami wymienionymi w artykule 7.1. Nie jesteśmy związani ani nie przestrzegamy żadnych kodeksów postępowania w stosunku do naszych klientów.
7.3. Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich (ADR)
W przypadku powstania między nami a konsumentem sporu konsumenckiego wynikającego z umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług, którego nie można rozwiązać w drodze porozumienia, konsument może złożyć wniosek o pozasądowe rozstrzygnięcie sporu taki spór do podmiotu wyznaczonego do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, którym jest Česká obchodní inspekcja, z siedzibą pod adresem Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, numer identyfikacyjny: 000 20 869, adres internetowy: https ://adr.coi.cz/cs. Platforma internetowego rozstrzygania sporów znajdująca się pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr może służyć do rozstrzygania sporów między sprzedającym a kupującym z umowy kupna-sprzedaży.
7.4. Co jeszcze powinieneś wiedzieć?
Przy zawieraniu umowy wykorzystywane są środki porozumiewania się na odległość (w szczególności Internet). Ponosisz koszty ponoszone przy korzystaniu ze środków porozumiewania się na odległość (głównie koszty połączenia internetowego lub rozmów telefonicznych). Koszty te nie różnią się od zwykłej stawki.
O ile nie uzgodniono inaczej, wszelka korespondencja między nami dotycząca umowy będzie miała formę pisemną, pocztą elektroniczną, listem poleconym lub doręczeniem osobistym. Dostarczymy na adres e-mail podany w zamówieniu lub na Twoim koncie użytkownika.
W przypadku, gdy którekolwiek z postanowień niniejszych warunków jest nieważne, nieskuteczne lub niemające zastosowania (lub takim się stanie), zamiast tego zastosowane zostanie postanowienie, które jest najbliższe znaczeniu nieważnemu, nieskutecznemu lub niemającemu zastosowania. Nieważność, nieskuteczność lub niemożność zastosowania jednego postanowienia nie wpływa na ważność pozostałych postanowień. Umowa (w tym warunki handlowe) może być zmieniona lub uzupełniona wyłącznie w formie pisemnej.